90s fm

الثلاثاء، 13 مارس 2007

التواطؤ مع فيروز لم يعد ممكنا


لم أعد قادرا علي التواطؤ معها أكثر من هذا
فيروز..نعم فيروز
تثير بداخلي مشاعرا قاتمة لا أكاد أفهم سببها
كلما سمعتها هذه الأيام،أغمض عيني وأضغط علي أسناني،ثم أذهب بعيدا عن مصدر الأغنية..
*********
"معقول في أكتر؟"
!!أيوة أنا عندي أكتر
*********
"وستغسل يانهر الأردن وجهي بمياه قدسية"
فلتغسل قلبي يانهر الأردن ..سيكون هذا أفضل كثيرا
*********
"سألتك حبيبي لوين رايحين؟"
إذا كنت لازلت مكانك بالأساس ياحبيبي!!
*********
"حبيتك بالصيف....."
لكنك ما أحببتني بالشتاء
***********
"شط اسكندرية ياشط الهوا"
تتلاشي فرصة زيارتك يوما بعد يوم
*********
"عندي ثقة فيك"
أشك
**********
لم أعد قادرا علي التواطؤ معها أكثر من هذا
فيروز..نعم فيروز

هناك 26 تعليقًا:

shimaa يقول...

مازلت مصرة ان التواطؤ مع فيروز ممكنا و الا هتخسر كتير ...أستنى حبة يمكن الأرتباط الشرطي اللي انت متعرفوش يروح لوحده و ساعتها هتحب في الصيف و هتتحب في الشتا و مش هتفرق معاك لوين رايحين و لا حتى ان كان موجود بالأساس و لا لاء و اكيد هتلاقي وقتها حد ..اي حد..عندك ثقة فيه و إسكندرية موجودة ممكن تروحها في اي وقت لو عايز بجد ..صدقني فيروز من الأساسيات ..هي بس لسه معرفتش تلمسك

LAMIA MAHMOUD يقول...

فيروز صوت من الجنة .. وعدم التواطؤ معاها مستحيل .. عموما حاول


بعيدا عن فيروز .. تحوير الاغاني انو تطوير الاغاني رائع

غير معرف يقول...

wala yehemmak ya 3am el 7ag esma3 sa3del so3'ayyar

elkamhawi يقول...

تواطاء على طريقتك

ola salem يقول...

اصلا باعتلى اللينك وانا بسمع فيروز اقوم ارد اقول ايه والنبى؟؟!!

ola salem يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
bluestone يقول...

محاولة الانسلاخ ... تواطؤ من نوع خاص
الارتباط الشرطي .. مزيدا من التواطؤ هو الاخر

محمد حمدي يقول...

أنا كمان رأيى من رأى شيماء , عدم التواطوء مع فيروز مستحيل , فيروز أحلى تنظيم سرى غنائى ثورى رومانسى فى العالم

ROMIL يقول...

أذن كلنا متواطئون

ROMIL

واحد يقول...

ياأخي تذكرني بما تعرف وأعرف أنك تعرف
(جعلوا أصابعهم في آذانهم ورأيتهم يصدون وهم مستكبرون)..ألا تتواطأ فهذا شأنك الزائف الذي لاتنفك تعيشه هذه الأيام...اترك هذا الشأن لا بارك الله في أذنيك

nohamy يقول...

اكيد فيروز مش قصدها ...
بس راعى ظروفها
ربنا رزقها صوت جميل و احساس نقي

هتعمل انت لو كنت مكانها

غير معرف يقول...

طبعا "انا عندى اكتر" ليك
وكل "الجمل والحكى عم ينتهى فيك "..يا احمد
و "بوس لى عينيك وقله انى باسلم عليك "و"ياسنينى اللى راحت ارجعى لى "افضل اتحايل عليهاولكنها لا ترجع
انا باموت ف فيروز وفيك
حنان الجوهرى

غير معرف يقول...

looooooooooooooooooooooooool
:D this is so honest :D

ذو النون المصري يقول...

فيروز!!!!!؟
الا فيروز
دي في مقام الغاليه ام كلثوم كوكب الشرق
التواطؤ مباح معها و ليس مع اي احد غيرها
سماح المره دي

دينا فهمي يقول...

فاتني الكثير حقا

غير معرف يقول...

أنت متواطأ على طريقتك حتى وإن لم تقولها

bagabigo يقول...

انا ايضا لم اعد قادرة على التواطئ مع فيروز
join the club :)

شيماء الجيزى يقول...

اعتقد ...انك متواطئ معها لكن من جانب صراعات

فيروز شرحت الكثير من المشاعر الخفيه بداخلنا من خلال صوت عذب
يجعلك مرغما ثم محبا ثم ثائرا ثم متواطئ رغم انفك

سوف تطل من مكنون صدرك فتستنتج انك بالفعل متواطئ معها

شط اسكندريه يا شط الهوى
اتواطئ مع هذه الغنوة ...رغم عدم زيارتى للاسكندريه
لكن
زارها احساسى
وخيالى
مع
فيروز
تحياتى لك

البراء أشرف يقول...

انت عارف طبعا إن الكلام الكبير ده أنا مش بفهمه.. عموما لو مش عارف تتواطء مع فيروز.. عند هيفا يا أخي.. ودي بقى عدم التواطؤ معها مستحيل على كافة النواحي.. الناحية اللي قدام.. اللي ورا.. اللي على اليمين.. الشمال.. أي ناحية يعني..

أحمد.. أنا بهزر طبعا.. تدوينتك جملية مثلك تماما..

براء

غير معرف يقول...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
بصراحه حرام اوي كده .... لا بجد حرام ...ماقدرتش امنع نفسي من التعليق المرة دي.. عايز حضرتك تفهمنا انك كده مش متواطيء !!!!! ابدا .. كدب ...دا انت متواطيء لشوشتك .. يا باشا حضرتك مشكلتك بس انك زي مابتقول فيروز علي لسانك "انا عندي حنين و ما باعرف لمين؟؟"
بس كده .... اول ماتعرف لمين مش هاقولك بقى
بصراحة مش عاجبني تعليقي بس معلش حاجة على ماقسم ..... اصلي رايحة احشي ضرسي ..
سلاااااااام و خليك بالبيت

غير معرف يقول...

"وأضيف إليها "راجعين يا هوا راجعين

مُصْعَب إِبْرَاهِيم يقول...

أنا عندي سؤال واحد بس؟!

مين أول واحد خللاك تسمع فيروز؟ ده هيفرق كتير بالنسبة لي وأنا بأقرا التدوينة دي

مريم يقول...

حبيتك
متل ما حدا حب
ولا بيوم راح بيحب
وانت شايفها عادية!!مش بها الاهمية
شو بدك منى اذا متت فيك
والله راح موت فيك
وبيكفى

أميرة من غير قصر ولا بستان.. ولا الشاطر حسن كمان يقول...

اد ايش كان فى ناس ع المفرق تنطر ناس و تشتى الدنيا و يحملوا شمسيه و انا بأيام الصحو ما حدا نطرنى

انا اقر و اعترف ....ما حدا نطرنى

Mai Kamel يقول...

البوست عجبني اوى اوى اوى
بعيدا عن انه على فيروز معشوقة الجماهير
وبعيدا عن ذكر افضل اغاني ليها.. ولو اني مسمعتلهاش اي اغنية وحشة

بس عجبني تواطؤك معها في الردود على جمل من اغانيها
:)
عجبني البوست بشدة

غير معرف يقول...

الدريني باشا
فيروز دي عقدة حياتي
عرفتها قبل ما اخطب مراتي حاليا بكتير
وفضلت معاها كتير قوي ولسه انا معاها
مراتي احيانا اني بحب واحده اسمها فيروز من كتر حبي لعاشقة القمر فيروز
انت بتمر بحالة من النفور المرتبط بمدى استيعابك لحب كل الناس لسفيرة القمر فيروز
بس هتروح فين ايها التعس
عائدون عائدون عائدون
وهتيجي معانا غصب عنك وهنسمع فيروز سوا
صديقك احمد علي
egyptian wolf