90s fm

الجمعة، 28 مارس 2008

وصية عابرة من كتالوج الخطايا

كما لو كنت مبرمجا علي ارتكاب الأخطاء النادرة والغريبة والشاذة،مترفعا عن فلكلوريات خطايا وذنوب الآخرين،وقد كنت ضربت مثالا لبراء :"أنا بحس إني طلعت الدور السادس من الحياة قبل ما أعدي علي الدور الأول والتاني"..وكانت ضريبة التميز المبكر افتقاد المهارات التي يجيدها الآخرون،ومن ثم طريقتهم الخالدة في ارتكاب الأخطاء...أشعر بعجز كلي حيال ارتكاب الأخطاء الكلاسيكية.

هناك 6 تعليقات:

آيــة يقول...

واااااااااو
أول واحدة أعلق ...
مادمت قادرا على ارتكاب الاخطاء حقا أي كانت طبيعتها ... فلا داعي للشعور بالعجز ..
و ان كنت أتصور انك محق ... فبعض الاخطاء الكلاسيكية يمنحنا من بهارات الحياة ما لا يعطى الا بها ...
تحياتي

إنسان || Human يقول...

حلوة كلاسيكية دي يادريني
وعجز عن إرتكاب الأخطاء...أعتقد ديه بتتحكم فيها إنت

الحلم العربي يقول...

على فكرة انا مثلك في ذلك ....فعلا شعور غريب انك تحس ان فيه كتير من خبرة الحياة ناقصك لأنك كنت عارف الإجابة كويس في الامتحانات الأولى و جاولت عليها و انت مغمض و صحيت لقيت نفسك في مرحلة متقدمة من الامتحان دون خبرة الخطأ و الصواب في الامتحانات الصغرى
على فكرة اللوم في الموضوع ده يقع على الأهل اللى بيربوا ولادهم صح أوي في زمن غلط أوي
تحياتي

نهى جمال يقول...

أنا بحس إني طلعت الدور السادس من الحياة قبل ما أعدي علي الدور الأول والتاني

:) فعلا

وأحيانا ضريبتهاالسقوط من الدور السابع
كنتيجة لبعض عجز

تحية مدونتك عجبتني جدا

vision يقول...

يااااااااااااااااااه كويس انك لسه هنا

غير معرف يقول...

:) w lazem te3addy 3aleha 7atta law f el dore el 3asher, 3ashan tet3allemha eventually :)